6/5/11

CURSA MASSÍS DEL MONTGRÍ

Segur que anant a la platja per la zona de l'Empordà us heu fixat sempre en el castell de Montgrí, en Joan Pallàs va còrrer una cursa per el massís que acull aquest imponent castell.
Ell ens ho explica en la següent crònica:

El dia de Sant Jordi vaig córrer la primera Cursa de Muntanya de Torroella de Montgrí. És una cursa de 10 km que transcorre quasi completament pel massís del Montgrí, amb un 72% de corriols, un 23% de pistes forestals i només 500 metres d'asfalt, el tram urbà dins de Torroella que porta fins l'arribada. Es fa conjuntament amb una marxa que surt mitja hora abans.

Ha estat plovent tota la nit, però a les vuit del matí ha parat. Decideixo anar fins a la sortida en bici des de l'Estartit. Només sortir la cursa ja s'enfila cara amunt per un corriol. El terreny es força pedregòs i amb poca vegetació. Per sort està ben tapat i el sol no picarà gaire al llarg de la cursa. Aquest inici tant explosiu cara amunt fa que les pulsacions pugin de cop, i a les rampes més fortes hem de caminar. Poc desprès del km 2 s'arriba al punt més alt de la cursa, a 300 metres sobre el nivell del mar. Desprès es careneja una mica amb unes magnífiques vistes al fons del poble de l'Escala i a continuació enfilem una llarga i tècnica baixada. Aquí demostro la meva poca tècnica baixadora i m'avancen 5 corredors. Amb aquests corredors ens estarem avançant al llarg de tota la cursa ja que uns tirem més al pla, d'altres pugen molt bé i d'altres són grans baixadors.

 Al final de la baixada hi ha el primer avituallament. Veig la taula amb beguda i taronges i una noia amb una taronja i una got d'aigua a la mà. Em penso que es de l'organització i que ens ho està oferint, però davant la meva sorpresa quan li intento agafar el got ella no el deixa anar i em mira malament. Finalment em diu que està fent la caminada que ha sortit mitja hora abans i que aquell era el seu avituallament! És la primera vegada que em passa una cosa semblant, això que porto quasi quatre-centes curses fetes! Evidentment em disculpo i vaig a la taula a agafar el meu avituallament. A partir d'aquí continua el terreny irregular amb contínues pujades i baixades. Cap al km 8 arribem prop del castell de Montgrí i allí comencem la darrera baixada. Finalment entrem a Torroella i fem el darrer mig km asfaltat. Hem fet la cursa un centenar de corredors. Em quedo amb bones sensacions de la cursa realitzada i m'adono que realment són molt més agraïdes les curses de muntanya que les d'asfalt. Enhorabona als organitzadors, ja que ha estat ben organitzada, amb bona senyalització i bons avituallaments.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada