10/4/11

ALTRES ESPORTS(II): ESCALADA- DANI CONILL MIRALPEIX

Amb 24 anys, en Dani ja porta deu anys pràcticant escalada, un esport que desde fa uns anys ha guanyat molts adeptes. Aquesta és la visó que en té en Dani:

Perquè que aquest esport?

Tots els esports (o molts) són bons i vàlids per mantenir-se en forma. Només alguns, a més, aconsegueixen que quan els practiquis t'ho passis bé i disfrutis. Però pocs formen part de la teva manera de viure i aconsegueixen il·lusionarte, motivar-te i superar-te com ho fa l'escalada.

Com vas conèixer i et vas iniciar en aquest esport?
El meu pare sempre ha estat molt lligat al món de la muntanya i a la Unió Excursionista de Vic, i ell ja m'hi portava de petit, però més a caminar i en BTT. Jo mica en mica vaig anar-me ficant més en el món i vaig descobrir el rocòdrom Joan Colet de Vic, on vaig començar a anar iniciar-me en l'escalada un parell de cops per setmana amb un meu amic. Mica en mica vaig anar coneixent a gent, sobretot més gran, amb qui vaig començar a sortir a escalar a fora, en roca, bàsicament escalada esportiva. Posteriorment vaig anar descobrint més disciplines relacionades, com la via llarga, el bloc, el psicobloc, etc






Entrenes o practiques molt sovint?
Com tot a la vida, va a èpoques. Quan vaig començar estava super motivat i podia escalar 5 dies a la setmana, o fins i tot més. He passat per èpoques on he deixat completament d'escalar durant mig any, per diversos motius. D'altres per mantenir-me, d'altres per diversió, d'altres per superació. Actualment estic escalant uns 4 dies a la setmana, alguns al rocòdrom o plafó si no tinc tant temps o, quan puc, en roca natural.

Cansa molt? T’agrada cansar-te?

Tot depèn de com t'ho agafis. Pots anar a escalar vies que siguin molt fàcils pel simple fet de disfrutar dels moviments. Però també pots anar a buscar el teu límit i intentar vies cada vegada més difícils, que et suposen un esforç molt gran. Escalar, si hi vas en serio, és un dels esports més complerts que hi ha, ja que treballes tant el troc superior com inferior, de vegades més aeròbic i altres més anaeròbic, alguns cops força explosiva i altres més resistència. I realment, després d'un dia dur d'escalada estàs rebentat, però a mi personalment m'encanta aquesta sensació d'haver-ho donat tot a la roca.


Perque ho fas?Perque t’agrada?Quines sensacions tens fent esport?
Escalo perquè m'agrada disfrutar dels moviments que em permet fe rla roca, perquè m'agrada buscar el meu límit i superar-me, perquè m'agrada estar en forma, perquè estas a llocs increïbles, perquè estas amb gent molt maca que ho disfruta de la mateixa manera que tu, perquè em genera adrenalina, perquè quan arribo a adalt d'una via em sento genial, perquè quan un pas no em surt hi he de tornar l'endemà... uuff...

Competeixes? t’agrada competir?
No. Havia competit en algun campionat de Catalunya quan feia poc que començava i per pressions d'altra gent, però de seguida vaig veure que jo no estic fet per competir. Jo estic fet per escalar i disfrutar-ho en la seva essència, escalar per mi i superar-me a mi mateix, no a algú altre. No m'agraden les coses que impliquen oposició, sinó col·laboració.


Si competeixes digue’ns els teus millors resultats?
No són rellevants, ja que en competició em posava molt nerviós i no podia donar el millor de mi mateix.

Com vius l'escalada?El paisatge és important quan practiques escalada?
L'escalada és una manera de fer esport i tenir una il·lusió, una via que et motiva, que et fa disfrutar i que, quan aconsegueixes fer, t'omple d'alegria. Però el fet que impliqui estar en un lloc envoltat de natura i amb paisatges fantàstics és un requisit que cada vegada ha anat prenent més importància per mi a l'hora d'escollir els llocs on anar a escalar o fins i tot els llocs on anar de viatge. Pots fer una via bonica en un lloc mediòdre o una via bonica en un lloc bonic. Això ho diu tot... La vida està feta de moments i imatges.

T'ha permés conèixer món i persones?
Definitivament, ha estat una de les coses que m'ha fet disfrutar més, m'ha fet conèixer més gent i m'ha portat a voltar món i a conèixer llocs, no només a Catalunya o Espanya sinó arreu del món. L'escalada enganxa molt no només com a esport, sinó com a manera de viure i entendre les coses. A l'escalada li dec molts dels amics que tinc, experiències que he viscut i moments de gran plenitud i, en definitiva, això és el que busquem a la vida no?

Gràcies Dani que continuïs gaudint de l'escalad com quelcom més que un esport. Podeu veure un video de Ramón Julian(de Manlleu, in dels millors escaladors actuals) en una via de 9a+  La Rambla. 

bject width="400" height="330">

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada