29/4/12

DUATLONS I TRIATLONS

A Folgueroles tenim atletes que practiquen duatlons i triatlons. Un d'ells és en Nil Masnou Nogué de 16 anys que pràctica aquestes disciplines desde fa un any i dins l'equip del Vic Etb. 



--Com et vas aficionar a aquesta modalitat esportiva?
perque m'agradava el ciclisme i l'atletisme i aquest esport els combinava. Hi he afegit la natació
-Que t'agrada més la duatló o la triatló? de muntanya o carretera?
prefereixo la carratera i, tot i que em van millor les duatlons i les disfruto, m'agrada més el triatló
-Còrrer, nedar o pedalar que t'agrada més? i quin és el teu punt fort i el teu punt fluix?
Per damunt de tot prefereixo pedalar tot i que les triatlons es decideixen en la natació, que és el meu punt fluix, i en el córrer.


-Com és una setmana habitual d'entrenament?
dilluns: córrer + gimnàs un cop acabem l'escola. Dimarts: entrenament fort de córrer (matí) + natació (tarda). Dimecres: bicicleta (2h30' o 3h). Dijous: entrenament fort de córrer (matí) + natació (tarda). Divendres:  bicicleta (2h30' o 3h). dissabte: córrer o natació. Diumenge: compteció o entrenament de qualsevol modalitat
-Com va la combinació estudis-esport? tens temps per tot, alguns cosa s'en resenteix?
aprofito els temps lliures que tinc ja que el meu hobby és l'esport que practico.
-Quines satisfaccions et dona aquest esport?
 el fet es que necessita molt sacrifici però et dóna sensació de llibertat i satisfacció en acabar una competició.També,  a l'acabar un entrenament fort, cosa que no m'havia passat mai.




Enguany en Nil ja està acabant les competicions de duatlons, té pendent participar al campionat d'Espanya, i comença les participacions en triatlons. Ell mateix ens explica com li va anar la duatló de la Segarra on va aconseguir la primera posició de la seva categoria.




Aquest dissabte 14 d'abril a la tarda vaig participar i aconseguir la 1ª posició en categoria júnior en la Duatló de carretera de la Segarra que es va disputar a la població de Sant Guim de Freixenet. Prova puntuable pel Circuit Català. 
La categoria júnior correspon a atletes de 17 a 19 anys (3 anys), pel que encara em queda molt per disputar ja que fins a finals d'any no faré els 17.


La prova consistia en 6Km de cursa a peu, 21Km de bicicleta de carretera i 3 Km finals de cursa a peu. 
El 1r recurregut de cursa peu eren 2 voltes en un circuit molt exigent, on la 2ªpart eren 2 pujades molt dures. 
El ritme de sortida va ser molt alt i vaig reservar forces per la 2ªvolta on vaig remuntar moltes posicions.


El circuit de bicicleta era força sel.lectiu a diferència de la majoria de duatlons de carretera.
Les sensacions eren bones fins que a l'inici de la pujada (5Km finals) un grup del darrera ens va atrapar i hi va haver un considerable canvi de ritme que va provocar que el grup es tranqués i quedéssim el 1r i 2n júnior en la part del davant del grup.


En la transició (canvi de bici a córrer) vaig aconseguir uns metres de disctància respecte el 2n júnior que vaig poder gestionar per guanyar la competició en categoria júnior.

El resultat en la general també va ser molt bo ja que vaig entrar 31è absolut de 300 participants.

Nil Masnou Nogué.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada